UWAGA! Nowe zasady zatwierdzania biwaków

przez Komendantka Hufca dnia

Druhny i Druhowie,

Zgodnie z Uchwałą Głównej Kwatery ZHP nr 92/ 2015 z dnia 30 września 2015 r. w sprawie Instrukcji tworzenia i działania gromady, drużyny, kręgu i klubu specjalnościowego wprowadzamy nowe zasady zatwierdzania biwaków w hufcu.

  • Biwaki stanowią element śródrocznej pracy jednostek i muszą być ujęte w programie pracy jednostki. Aktualizacje programu pracy jednostki polegające na dodaniu biwaku lub zmianie jego planowanego terminu muszą być dokonane na 21 dni przed jego rozpoczęciem.
  • Biwak musi być zatwierdzony przez komendanta hufca.
  •  O szczegółach realizacji biwaku szef jednostki informuje komendanta przesyłając (w formie papierowej lub elektronicznej):

1)       nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem biwaku:

a)       miejsce biwaku,

b)       wykaz kadry biwaku,

c)       ramowy plan biwaku,

2)       nie później niż na 3 dni przed rozpoczęciem biwaku:

a)       listę uczestników

b)       plan finansowy (wpływy, wydatki) ,

c)       informację o polisie ubezpieczeniowej NNW.

4. Program biwaku zagranicznego musi zostać zaakceptowany przez pełnomocnika komendanta chorągwi ds. współpracy zagranicznej bądź osobę przez niego upoważnioną.

5. Wpłaty uczestników biwaku zbierane są w formie dodatkowej składki członkowskiej zadaniowej. Istnieje możliwość finansowania biwaku ze środków pochodzących z innych źródeł (sponsor, dotacje itp.).

6.  Rozliczenie biwaku odbywa się na zasadach ogólnych określonych w dziale Finanse i gospodarka majątkowa jednostki.

7.  Należy pamiętać, że w myśl przepisów państwowych biwak może spełniać kryteria wypoczynku ze wszystkimi tego konsekwencjami i podlega wówczas rejestracji we właściwym kuratorium oświaty.

Wszystkie dokumenty należy dostarczyć  –  komendantce hm. B.Plucie bądź zastępcy komendanta ds. organizacyjnych pwd. Renacie Ługowskiej. 

Nowa instrukcja tworzenia i działania gromady, drużyny, kręgu i klubu specjalnościowego obowiązuje od 1 września 2015 r. i zastąpiła 8 dotychczasowych regulacji. Instrukcję i Uchwałę znajdziecie w załączniku.

W razie pytań, czy wątpliwości prosimy o kontakt e-mail: hufiec@klobuck.zhp.pl  bądź telefonicznie: 796 129 121.

Mam nadzieję, że wszyscy szybko przyzwyczaimy się do nowych zasad.

                         hm. Beata Pluta

                            komendantka Hufca ZHP Kłobuck

 

Stworzone przez: Komendantka Hufca